Liiga paljusid Eesti ettevõtjaid ilmestab vähene ambitsioonikus nii tootearenduses kui pürgimises välisturgudele, ütleb majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Me ei usu, et head ideed on Eestis otsa saanud või tahe kasvada asendunud mugavusega. Me usume, et tööstus vajab loovaid mõtteid ja loovad mõtted praktilist meelt. Seepärast toome MELT Foorumil kokku tootjad ja disainerid, et need kaks lahutamatut valdkonda kõneleksid varasemast enam ühte keelt ning looksid seeläbi suuremat väärtust nii oma ettevõttele kui Eestile laiemalt.
MELT Foorumi ettekanded keskenduvad praktilistele edulugudele, nõuannetele ja soovitustele.
Foorumile on oodatud:
ettevõtted, kes oma toote või teenuse
väärindamiseks vajavad ideid ja inimesi
disainerid, kes soovivad oma tööga luua
käegakatsutavaid tulemusi ja mõjutada majandusarengut
kõik kes on huvitatud loome- ja tööstusettevõtete koostöö arendamisest.
Moderaator Andres Torm
10:00 – 10:10 Avamine, Tallinna Ettevõtlusinkubaatorid juhataja Anu Lõhmus
10:10 – 11:00 Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis esitleb: ”The love of problems is the beginning of a beautiful story”
Henkka Hyppönen, Loovjuht ettevõttes +1 Agency
Henkka will talk about strategic innovations – next level problem solving and risky ideas. That is the common ground for both of the groups(creative people and manufacturers) and the one that they can’t produce without each other.
11:00 – 11:50 ”Milleks tööstusele see loomemajandus?’’
Swedbanki juht Eestis Robert Kitt
Loovagentuur Identity juht Ants Lusti
TMB AS Vallot Mangus
Samelin AS juht Leida Kikka
Modereerib ettevõtja Kristjan Lepik
Peasaal: Innovatsioon ja tootearendus
Moderaator Andres Torm
13:00 – 13:45 Starship Technologies Case Study
Antti Mäkelä, Aivan agency, Head of Strategy and Service design
Antti on auhinnatud agentuuri Aivan strateegia- ja disainijuht. Lisaks Aivanile on Antti tegev ka agentuuri juurde kuuluvas ettevõttes nimega Navia, mis tegeleb kvaliteetsete meresõidukite disainimisega. Navia põhimõte ongi disainida maailma parimaid paate ning just seepärast on mitmed nende projektid pälvinud ka hulgaliselt auhindu.
13:45 – 14:30 ”The story of Windleaf”
Erik van Marrewijk, Key Account Manager of Windchallenge
Erik van Marrewijk on Hollandi päritolu ettevõtte Windchallenge’i key account manager. Windchallenge on innovaatiline firma, mis disainib ja toodab tuuleenergial põhinevaid lahendusi. Uuenduslik mõtlemine on Windchallenge’i arengu võti ning nende poolt on patenteeritud ka erilised tuulelabad, mis reguleerivad end vastavalt tuule kiirusele, sihtides samal ajal parimat tasakaalu ja sooritusvõimet.
Roosa saal: Brändiarendus
Moderaator Piret Reinson
13.00 – 13:45 ”Designing Trust”
Märt Miljan, LUMI kaasasutaja & brändi juht / Ted Young-Ing, Brand consultant & former art director at GUCCI fashion house
Designing Trust As brands we tend to listen, only to speak ourselves. Especially in a digital world, where practice of listening has substituted by data gathering. We tend to trust numbers, and less listening our instincts. In this talk entrepreneur and designer talk about trust. Why trust matters, how it binds design process together and makes happy relationships happen.
13:45 – 14:30 “Viimane miil – kuidas teha pikem samm?”
Lauri Hirvesaar, Cleveron tootedisainer
Pakiveo viimase miili jaoks erinevaid tehnoloogiaid arendav Cleveron on kiiresti jõudnud omas valdkonnas maailma tippude sekka. Selleks on tihti tulnud võtta kaks sammu ühe hüppega, teinekord ka tundmatusse. Tutvustab Cleveroni tootearenduse senist teekonda, ületatud ja ületamatuid takistusi ning vaatab veidi ka tulevikku.
Valge saal: Eksport
Moderaator Kristjan Lepik
13:00 – 13:45 Mati Vetevool, M. V. Wool AS juhataja
M. V. Wool AS-i juhataja ja omanik Vetevool on suutnud ühendada hobi ja töö.
Oma igapäevases tegevuses on Vetevool lähtunud lihtsast põhimõttest: „Inimene, kes tahab – leiab võimaluse. Inimene, kes ei taha – leiab põhjuse.” Vetevool on alati leidnud võimaluse, kuidas oma äri edasi arendada.
13:45 – 14:30 Tallinna Kultuurikatel esitleb: ”Export – design it in your DNA”
Nina Johanna Rantala, NORD-T
”I do think it is important to think globally even being a local company. And to think how to stand out in the local crowd – not to do things how “they have always been done”, but to be innovative. As a small tiny example, after research we noticed most companies in tea industry use certain type of tin boxes as their packaging option. It would have been easy to go with similar one as they were widely available and all specialists offered us the same tins because “this and this tea company uses it too”. But we needed to think outside the box, found the right creative people to work with and have made something that stands out from the shelf.”
Roheline saal: Strateegiline Disain
Moderaator Jannus Jaska
13:00 – 13:45 Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis esitleb: ”Opportunities and challenges in making smart jewellery”
Jouni Suutarinen, BiiSafe & Kalevala
Jouni Suutarinen who has worked as the tech division director in a well-known Finnish company Cencorp, is now managing BiiSafe that develops security solutions for personal and corporate use. The Buddy button invented by BiiSafe is a smart device using Bluetooth technology to send messages, count steps, find lost things, and a lot more. And all this with one single button.
13:45 – 14:30 ”Eesti Võimalus?”
Ants Lusti, Identity juht
Punane saal: 13:00 – 14:30 Creative Business Cup Eesti finaal
Creative Business Cup Estonia on Eesti osavõistlus globaalsele ettevõtluskonkursile Creative Business Cup (CBC), mida korraldatakse Taanis.
CBC-ga on liitunud 60 riiki üle maailma. Selle eesmärgiks on tõmmata tähelepanu loomajandusele ja loovuse rakendamise olulisusele innovatsioonis. Võitjaid ootavad lisaks rahalistele preemiatele ka mitmed arenguprogrammid.
Peasaal: Innovatsioon ja tootearendus
Moderaator Andres Torm
15:00 – 15:30 ”Kuidas disain on aidanud Estelonil innovatsiooni ja tootearendust teha”
Alissa Vassilkova, Estelon CEO
15:30 – 16:00 ”RETHINK. REDESIGN. REVOLUTIONIZE”
Jaanus Tamme, Ropeye CEO
MELT Foorum 2017 üks esinejatest on võistluspurjetaja Jaanus Tamme, kelle loodud firma Ropeye toodab erilisi jahtidele vajalikke kinnitustarvikuid, mis on populaarsed üle maailma. Olles varasemalt töötanud arhitektina ning loonud ka reklaamibüroo, omab Tamme kogemusi nii disaini- kui turundussfäärist. Aastal 2011 loodud Ropeye kerged kinnitustarvikud on nüüdseks müüki paisatud nii Prantsusmaale, Uus-Meremaale, Itaaliasse, Saksamaale kui ka USAsse.
16:00 – 16:30 ”Tootmisettevõttest teenusettevõtteks”
Mihkel Tammo, Estanc AS CEO
Estanc AS juht Mihkel Tammo analüüsib Estanc case study näitel innovatsiooni, adapteerumise teemadel ning räägib uue põlvkonna juhtimise vajadusest, et ettevõtted paigalseisust välja tuua.
16:30 – 16:45 Creative Business Cup final pitch ja autasustamine
Roosa saal: Brändiarendus
Moderaator Piret Reinson
15:00 – 15:30 Eesti Kaubandus-Tööstuskoda esitleb: ”Identiteedikriis ehk rebrändingu võlud ja valud”
Kristo Timberg, Chemi-Pharm COO
Chemi-Pharm toodab desinfektante, puhastusvahendeid ning ka kosmeetikat, mis ei kahjusta keskkonda ega sisalda allergeene. Chemi-Pharmi toodetud desinfektsiooni- ja puhastusvahendeid kasutab suurem osa Eesti haiglatest, erinevad meditsiini- ja tervishoiuasutused, hooldekodud, spaad ning mitmed teised tervishoiuga seotud asutused. Firma on kümme järjestikust aastat pälvinud ka “Eduka Eesti Ettevõtte” tiitli ning tegutseb lisaks Eestile Lätis, Singapuris ning koos sidusfirmaga ka Malaisias.
15:30 – 16:00 ”Alustava ettevõtte õige positsioneerimine”
Brigita Puustusmaa, Tactical Foodpack Arendusjuht
Tactical Foodpacki arendusjuht tutvustab alustava ettevõtte brändi ehitust – õige positsioneering on kõige alus. Kas kitsas nišis on võimalik edukaks saada? Mida teha, kui reklaamnägudel ei ole nägu?
16:00 – 16:30 ”Rebränd”
Urmas Villmann, Kontuur Leo Burnett CEO
Valge saal: Eksport
Moderaator Kristjan Lepik
15:00 – 15:30 ”Kuidas IT-ettevõte globaalseks kasvatada?”
Kristjan Hiiemaa, ERPLY Retail CEO
Kristjan Hiiemaa loodud veebipõhine äritarkvara Erply koondab kogu äriinfo ühte kohta alates kassast kuni laoseisuni ning on peamiselt suunatud müügi ja teeninduse valdkonnale. Aastal 2010 nimetas mainekas tehnoloogiablogi TechCrunch Erplyd “äritarkvara Skypeks” ning hetkel võib firma kontoreid leida nii New Yorgist, San Franciscost, Londonist, Oslost, Sydneyst, Kopenhagenist kui ka Eestist.
15:30 – 16:00 ”Traditsioonilise ettevõtte väärtustamine”
Vallot Mangus, TMB AS suuromanik
Vallot Mangus on Eesti ühe suurima betoonelementide tootja AS TMB suuromanik. Varasemalt Tartu Maja finantsdirektorina töötanud Mangusest sai aastal 1999 AS Tartu Maja Betoontoodete juhataja ning aastast 2009 AS TMB suuromanik. Ka Läti turul toimetav AS TMB toodab suure osa betoonelementidest Soome ja Rootsi turule. Üheks firma objektiks oli Tallinki peamaja, mis sai aastal 2009 Aasta Betoonehitise tiitli.
16:00 – 16:30 ”Ekspordi raskused väiketootjale”
Priit Kallas, Iglusaun kaasasutaja
Roheline saal: Strateegiline Disain
Moderaator Jannus Jaska
15:00 – 15:30 ”Loovad mõtted saavad teoks koos praktilise kogemusega”
Leida Kikka, Samelin AS CEO
Leida Kikka toob ettekandes näited oma praktikast. Innustab noori tulema oma julgete ideedega ettevõtja juurde ja selgitab, miks mõni idee jällegi ei sütita ettevõtjat. Teekond ideest tooteni/tellimuseni on väga oluline.
15:30 – 16:00 “Kui palju disaini on parasjagu”
Pent Talvet, Iseasi tööstusdisainibüroo partner
Tegeva tööstusdisainerina on Pent Talvet aidanud kümnetel klientidel erinevaid tööstustooteid kavandada, kujundada, projekteerida. Telefonist diivanini, pargipingist tudengivormelini.
Punane saal: 15:00 – 16:30 Creative Business Cup Eesti finaal